Coronamaatregelen verder versoepeld
02/Mar/2022 |

In de laatste nieuwsbrief en hier op de website berichten wij al over de versoepelingen van de coronamaatregelen. Het loslaten van de anderhalvemeter maatregel en het feit dat de mondkapjes af mogen. Op 22 februari kwamen vanuit de Nederlandse bisschoppen nog enkele aanvullingen op bovenstaande versoepelingen. Zo zijn er bijvoorbeeld kleine versoepelingen rondom het uitdelen van de Heilige Communie.

Maar er zijn ook nog enkele blijvende regels zoals rondom de collecte. De collecte van bank tot bank wordt nog even uitgesteld. U kunt uw financiële bijdrage in de collectebussen die achter in de kerk staan deponeren. Ook elkaar de vrede wensen met een handdruk laten we nog even achterwegen.

Er mag echter wel weer koffiegedronken worden in de kerk na afloop van een viering. Het bestuur zal binnenkort een geschikt moment kiezen om dit samenzijn weer mogelijk te maken.

Ook de koren mogen weer volop zingen en repeteren. Ze gaan weer repeteren in Het Parochiehuis maar blijven voorzichtig en nemen tijdens het zingen nog iets meer afstand van elkaar.

Alle kerklocaties in onze parochie en Het Parochiehuis zijn dus weer vrij toegankelijk.

We gaan zo langzaam terug naar het “oude” normaal. Maar we roepen de parochianen ook op om voorzichtig te zijn in de omgang met elkaar.

Elkaar respecteren door een beetje afstand te houden zorgt ervoor dat we met elkaar in goede gezondheid kunnen blijven vieren.