Allerzielen in de Onze Lieve Vrouwe parochie
09/Oct/2023 |

Allerheiligen en Allerzielen in Sambeek

Op 28 oktober a.s. vieren we in Sambeek Allerheiligen en Allerzielen. Zoals gebruikelijk vieren we dit met een Eucharistieviering met aansluitend een lichtprocessie naar één van de begraafplaatsen. Beide begraafplaatsen worden ’s avonds “in het licht” gezet om de overledenen te gedenken. Dit jaar is de Eucharistieviering om 19:00 uur in de kapel van Het Kloosterhuis. In deze viering zullen de overledenen van het afgelopen jaar herdacht worden. ( vanaf 1 november 2022 tot 1 november 2023) Daarna volgt de lichtprocessie naar de algemene begraafplaats (daarvoor dient u zelf een lichtje mee te brengen) en daar zal een korte afsluitende viering gehouden worden. Uiteraard is het doorgaan van de lichtprocessie weersafhankelijk, maar ervaring leerde dat het vrijwel altijd plaats heeft kunnen vinden.

U bent van harte uitgenodigd!

Ook de vrijwilligers van de R.-K. begraafplaats Sint Petrus in Boxmeer zullen op 28 en 29 oktober aldaar de graven in het licht zetten.Deze begraafplaats is geopend tot 20:00 uur.

Allerheiligen en Allerzielen in de Sint Petrusbasiliek

De Eucharistieviering bij gelegenheid van Allerheiligen en Allerzielen in de Sint Petrusbasiliek is op zondag 29 oktober en begint om 10:30 uur. In deze viering zullen de overledenen van het afgelopen jaar herdacht worden. (Vanaf 1 november 2022 tot 1 november 2023) Na afloop van de dienst bestaat voor de families van een overledene waarvan we in bovengenoemde periode afscheid hebben genomen de gelegenheid om het houten gedachteniskruisje mee te nemen. Mocht u verhinderd zijn kan dit kruisje ook later aangereikt worden. Neem dan contact op met Het Parochiehuis.

Allerheiligen en Allerzielen in Vortum-Mullem

In het MFA Knillus in Vortum-Mullem vieren we op 5 november om 10:30 uur de Eucharistie bij gelegenheid van Allerheiligen en Allerzielen. In deze viering zullen de overledenen van het afgelopen jaar (vanaf 1 november 2022 tot 1 november 2023) herdacht worden. Na afloop van de dienst bestaat voor de families van een overledene waarvan we in bovengenoemde periode afscheid hebben genomen de gelegenheid om het houten gedachteniskruisje mee te nemen. Mocht u verhinderd zijn kan dit kruisje ook later aangereikt worden. Neem dan contact op met Het Parochiehuis.